perjantai 2. elokuuta 2013

Tampere ♥

Kuten aiemmassa postauksessa kerroinkin, olin viimeviikonloppuna Tampereella viettämässä minilomaa.
Tää reissu tulin hieman extemporee, sillä T:n piti tulla alunperin tänne Turkuun, mutta ei saatu sovittua viikonloppua jolloin molemmilla olisi vapaata.
Päätin siis tilata junalipun Tampereelle. En meinannut pysyä pöksyissäni, kun odotin reissua niin kovasti! T on ollut mun paras ystävä jo hetken aikaa, mutta näemme nykyään aika harvoin. Eipä se onneksi menoa haittaa ;)

Perjantaina hyppäsin töiden jälkeen junaan. Matka meni nopeasti ja päästyäni perille olin ihan hukassa! En tiennyt mistä pääsisin asemalle, ja meninkin vain ihmisvirran mukana. Asemalta ulos päästyäni T soittikin sopivasti, ja pystyin kysymään neuvoa mihin mun kannattaisi kävellä. Lähdin kävelemään torille päin neuvojen mukaan ja pikkuhiljaa alkoi muistua paikkoja mieleen. Viimekerrasta oli niin pitkä aika.


Hypättiin bussiin, käytiin heittämässä kamppeet T:lle, vaihdettiin vaatteet ja hypättiin uudestaan bussiin. Molemmilla oli kova nälkä, ja pohdittiin eri ruokavaihtoehtoja. Päädyttiin Miamiin, sillä T halusi hyvän ilman vuoksi olla terassilla.
Vaikka nälkä oli kova, helle oli kovempi ja kumpikin tilasi salaatit. Namskis, en ole taas hetkeen syönyt yhtä hyvää salaattia ;)


Kun oltiin saatu vatsat täyteen ja tarpeeksi auringosta, päätettiin lähteä maailmanpyörään! Liput maksoi 5e/kpl. Koska laitteeseen oli suht pitkä jono, ostettiin odotteluevääksi jäätelöt.



Pyörittiin tuolla kopissa kuin pikkulapset, räpsittiin kuvia ja oltiin paniikissa aina kun tuo kori meinasi lähteä pyörimään :D
Maailmanpyörän jälkeen hypättiin jälleen kerran bussiin ja matkattiin takaisin T:n luokse. Laitettiin mulle ripset, höpöteltiin ja käytiin nukkumaan.

Lauantaipäivä kului mulla sängyssä maaten, kävinpä myös Hervannan Duossa shoppailemassa. Ostettiin myös iltaa varten ruoka- ja juomatarvikkeet. Olimme päättäneet lähteä pienelle baarikierrokselle.
Laittauduttiin rauhassa, syötiin, ja pian T:n kavereitakin tuli alottelemaan. Puolenyön pintaan lähdettiin kaupunkiin. Päädyttiin eka johonkin Bricksiin, itse en tykännyt siitä yhtään ja onneksi lähdettiin pian Fat Ladyyn. 


Loppuilta menikin tanssiessa ja vasta pilkun tullessa lähdettiin pois. Mä olin vaan yhtä hymyä koko illan, musiikki oli mahtavaa ja seura parasta! Ehkä paras ilta pitkiin aikoihin.
Mäkkärin kautta bussipysäkille ja pienen kävelylenkin kautta nukkumaan. 

Donnellinen Donna oli vallannut yön aikana mun laukun.

Sunnuntaina herättiinkin kympin maissa. Kummallakin oli kova nälkä ja päätettiin lähteä keskustaan siipiravintolaan. Mä asetin ehdoksi sen, että sieltä pitää saada muitakin kuin siipiä, sillä olen tosi nirso.
Päädyttiin Speakeasyyn. Itse tilasin sandwich-aterian ja T siipiä. Kun olin popsinut osan annoksestani, maistoin yhden siiven. Se oli parempaa mitä olin kuvitellut. Maistoin toisen ja se olikin hyvää. Lopputuloksena syötiin puoliksi tuo kori, ja mulle jäi vielä himo :D


Tykkäsin ravintolasta, siellä oli hyvä ruoka ja paikka oli kivannäköinen. Palvelu oli hiukan hassua, mutta en antanut sen haitata!


Kun vatsat oli täynnä, vyöryttiin pihalle ja Vapaavalintaan. Naurettiin siellä toisillemme, molemmat kulki siellä ihan koomapotilaan näköisenä, suu auki ja silmät pyöreinä :D Molemmat oli niin väsyneitä.



Loppupäivä meni sohvalla loikoillessa ja pian munkin oli lähdettävä takaisin Turkuun.

Mutta viikonloppu oli ihan mahtava ja oli ihana nähdä parasta ystävää pitkästä aikaa 
Tämä olikin mun kesän "lomamatka". 
Onkos muut reissaillut loman aikana paljonkin?


PS: Ostoksista teen oman postauksen myöhemmin ;)


♥Reetta

1 kommentti:

  1. Kyllä sellanen tulee, kunhan tästä kerkee kuvailemaan! On täs muutenkin kerääntyny ostoksia joita vois esitellä!

    VastaaPoista

Kiitos kommenteistasi!