tiistai 28. tammikuuta 2014

You can do it

Pakko myöntää, plörinäkshän se mun painonpudotusurakka meni.
Pitkään mä jaksoin noudattaa SD:n ruokaohjeita, mutta uusi työ vei aluksi kaikki voimat. Mua ei enään kiinnostanut käydä salilla eikä syödä terveellisesti. Sain edes hiukan lohtua ankeaan syksyyn ruoasta!
Kyselin koko ajan itseltäni, miksi teen näin? Mähän olin jo pääsemässä hyvään alkuun. Joulun mässäiltyäni sain vihdoin ryhdistäydyttyä ja suuren suurena apuna on ollut ystäväni, joka liittyi myös Elixiaan. Kun on sovittu treffit salille, ei niitä viitsi perua vaikka kuinka väsyttäisi.



Kahden kuukauden tauon jälkeen olen taas löytänyt ilon salilla käymisestä. Ja oikein syömisestä. Toki lipsahduksia tulee vielä, mutta nekin on olleet pieniä. 


Olen myös pohtinut syitä, miksi haluan pudottaa painoa ja saada niitä lihaksia. Ensimmäinen syy on ihan liika ylipaino, joka kuormittaa mulla polvia ja selkää. Toinen syy on yksinkertaisesti vaatteet; on pirun vaikea löytää omaan tyyliini sopivia vaatteita. Kolmas syy taas löytyy työstä. Siellä ei yksinkertaisesti jaksa tehdä kääntöjä raskaille ihmisille tai olla sitä 8h jaloillaan. Lisäksi selkä on äärettömän kovilla. 


Ruokian suhteen olen taas huomannut, että mitä epäterveellisemmin syön, sitä väsyneempi ja kiukkuisempi olen koko ajan. Nukun huonosti, stressaan. Iho ja kynnet kärsii. Koko ajan on nälkä, turvottaa ja aamuisin tekee mieli oksentaa. Miksi siis syödä epäterveellisesti, kun terveellisempikin ruoka on äärettömän hyvää.


Myös muut ovat kärsineet tästä repsahduksesta. Tai no, lähinnä Indy. Enää ei olla tehty niitä tunnin lenkkejä useampaan kertaa viikkoon, ja se näkyy koiran käytöksessä. Mua ei yksinkertaisesti ole huvittanut herätä aamulla aikaisin lenkille. Tai iltavuoron aikaan olen halunnut nukkua kerrankin pitkään.

Nyt olen siis päättänyt, että mässäily ja kotona murjottaminen saa loppua! Mä en tule ikimaailmassa jaksamaan paremmin, jos vaan nyhjään kotona kaikkien herkkujen kanssa. Mun on yritettävä kovempaa ja opeteltava nauttimaan elämästä! Olen päättänyt, että kerran viikossa on ok pitää herkkupäivä, mutta se ei tietenkään tarkoita koko päivän läskiksi vetämistä. Olen päättänyt, että vapaapäivinä ja iltavuoroina menen koiran kanssa lenkille. Lisäksi pyrin käymään sen kolme kertaa viikossa salilla. Tämän lupaan itselleni ja aion tällä kertaa pitää lupauksistani kiinni!

(kuvat we♥it )

♥Reetta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommenteistasi!